Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 28663
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2020 - 13:10 |

محسن داور: گلب‌الدین حکمتیار علیه نظام افغانستان است

محسن داور:  گلب‌الدین حکمتیار علیه نظام افغانستان است

محسن داور، عضو شورای ملی پاکستان و یکی از رهبران جنبش حفاظت از پشتون‌ها با انتقاد از موقف‌ گلب‌الدین حکمتیار، می‌گوید که او علیه نظام کنونی افغانستان است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، آقای داور که روز یک‌شنبه(۲۵ عقرب)، در یک گرد‌هم‌آیی در میران‌شاه، مرکز وزیرستان شمالی صحبت می‌کرد، گفت که حکمتیار در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان از سوی مردم رد شد؛ اما حکومت پاکستان او را به این کشور به گونه‌ی رسمی دعوت کرد.

او گفت: «حکمتیار علیه کشور خودش، یعنی افغانستان است و افغانستان را دشمن خوانده است.»

از سویی هم، منظور پشتین، بنیان‌گذار و رهبر جنبش حفاظت از پشتون‌ها در این گردهمایی، از ارتش پاکستان انتقاد کرد و خواهان پی‌گیری مرتکبین حادثه‌ی «خرکمر» در ۲۶ ماه می امسال شد که در آن، ۱۵ عضو این جنبش کشته و بیش از ۴۰ تن زخمی شده اند.

منظور پشتین، در بخشی دیگر از سخن‌رانی‌‌ اش ارتش پاکستان را مسوول کشتارهای هدف‌مند در آن‌سوی خط دیورند دانسته و جنگ دو طرف خط دیورند را تحمیلی خوانده و خواهان پایان یافتن آن از سوی حکومت پاکستان شد.

در این گرد‌هم‌آیی، علی وزیر، افراسیاب ختک و ثنا اعجاز هم سخن‌رانی کردند.

گفتنی است که جنبش حفاظت از پشتون‌ها در سال ۲۰۱۴ در خیبر پختون‌خوا تشکیل شد و هدف آن، به دست آوردن حقوق پشتون‌ها، پایان دادن به جنگ در دو طرف خط دیورند و پیدا شدن افراد ناپدید شده در ساحه‌های پشتون‌نشین پاکستان است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.