Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29659
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 می 2021 - 16:02 |

وزارت زراعت برای ۱۴ هزار دهقان بیش از یک میلیارد افغانی قرضه می‌دهد

وزارت زراعت برای ۱۴ هزار دهقان بیش از یک میلیارد افغانی قرضه می‌دهد

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرده که به بیش از ۱۴ هزار دهقان، حدود ۱٫۱ میلیارد افغانی برای یک دوره‌ی سه ساله و پنج ساله قرضه می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، وزارت زراعت با نشر خبرنامه‌یی گفته که امضای تفاهم‌نامه قرضه‌دهی به دهاقین امروز یک‌شنبه(۹ جوزا) از سوی مسوولان رییس صندوق توسعه زراعت، ADF و مسوولان اولین بانک قرضه‌های کوچک از موسسات مالی ارایه‌دهنده قرضه‌های زراعتی به امضا رسیده است.

براساس این تفاهم‌نامه، قرار است که ۱٫۱ میلیارد افغانی برای فراهم کردن قرضه‌های کوچک به دهاقین برای این چهار موسسه قرضه داده شود.

در تفاهم‌نامه تصریح شده که موسسه‌های مذکور طبق مفاد تفاهم‌نامه، باید به دهاقین و فعالیت‌های مربوط به زراعت، قرضه‌های کوچک‌تر را فراهم کنند.

طبق اعلام وزارت زراعت، از ۱.۱ میلیارد افغانی، حدود ۵۰۰ میلیون افغانی به اولین بانک قرضه‌های کوچک، سه میلیون افغانی به اکسس افغانستان، ۱۰۰ میلیون به فینکا و به شرکت طرح نو نیز حدود ۲۰۰ میلیون افغانی داده خواهد شد.

وزارت زراعت تصریح کرده است که ۱۴ هزار و ۳۰۰ دهقان از این قرضه‌های کوچک در کشور مستفید می‌شوند.

براساس معلومات وزارت زراعت، صندوق توسعه زراعت کشور از زمان شروع فعالیتش تاکنون ۱۳.۲ میلیارد افغانی را در ۳۲ ولایت به ۱۰۴ هزار و ۶۶ دهقان قرضه داده است.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.