Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30609
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 03 جولای 2021 - 14:10 |

آدم‌ربایانی‌که می‌خواستند با سرقت پول در ولایت هرات «مدرسه» بسازند

آدم‌ربایانی‌که می‌خواستند با سرقت پول در ولایت هرات «مدرسه» بسازند

نیروهای امنیت ملی در ولایت هرات، دو گروه حرفه‌ای آدم‌ربایی را که تعداد آن‌ها به یازده نفر می‌رسند، بازداشت نمودند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالصبور قانع والی هرات، امروز شنبه(۱۲ سرطان) در یک نشست خبری گفت که اعضای این دو گروه آدم‌ربا در چندین مورد آدم‌ربایی دست داشته‌اند.

به گفته‌ی والی هرات، یکی از این گروه‌ها یک عالم دین را از ولسوالی گذره‌ی ولایت هرات ربودند و این فرد نیز در جریان عملیات نیروهای امنیت ملی رها شده است.

یکی از اعضای گروه آدم‌ربایی ادعا دارد که قصد داشت با پول دریافتی از ربودن عالم دین مدرسه بسازد. او افزود که با ساختن مدرسه از پول آدم‌ربایی، برای فرد ربوده شده هم پاداش اخروی کسب می‌شود.

در همین حال، سیدمحمد موسوی‌نژاد، عالم دینی‌که از شهرک کوثر ولسوالی گذره هرات بوده شده بود، می‌گوید که ۲۳ شبانه‌روز در قید ربایندگان بود و آن‌ها برای آزادی او مبلغ ۵۰۰ هزار دالر امریکایی درخواست کرده بودند.

بر اساس اظهارات مقام‌های هرات، چهار تن از افراد بازداشت‌شده، سرگروه‌های آدم‌ربا هستند و در چندین واقعه‌ی آدم‌ربایی از جمله ربودن یک کودک و یک داکتر اعتراف کرده‌اند.

والی هرات اطمینان داده است که تلاش‌ برای رهایی سه فردی که درحال حاضر نزد آدم‌ربایان هستند، جریان دارد و آن‌ها به زودی رها خواهند شد.

با این حال، به تاز‌گی پس از آن که آدم‌ربایان پسر یک صراف را در هرات ربودند و پدر و خواهرش را با شلیک گلوله زخمی کردند، سه مقام ارشد امنیتی از سوی والی هرات برکنار شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.