Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32940
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 نوامبر 2021 - 9:55 |

اطمنان نماینده اتحادیه اروپا، از ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

اطمنان نماینده اتحادیه اروپا، از ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان از دامه کمک‌های بشردوستانه اروپا به مردم افغانستان اطمنان داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان، شب گذشته(۷ قوس) با نشر توییتی گفته است:” هیات عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان به رهبری مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه افغانستان با توماس نکلسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، وهیئت همراه‌اش گفتگوهای دو روزه انجام داد”.

به گفته او هیئت اتحادیه اروپا تعهد کرده تا به کمک‌های بشری به مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

بلخی افزود که در این دیدار آقای متقی از امنیت دفتر بشری اتحادیه اروپا در کابل اطمنان داده و خواهان جدا نگه‌داشتن مسایل بشری از موضاعت سیاسی شده است.

به گفته او سرپرست وزارت خارجه طالبان تاکید کرده است که به جای اعمال فشار، از راه همکاری پیشرفت صورت گیرد.

از سوی هم اتحادیه اروپا نیز دراعلامیه‌ی گفته که طالبان برای فعال نگه‌داشتن میدان‌های هوایی افغانستان از آنها تقاضای کمک کردند.

در اعلامیه همچنین آمده:” طالبان متعهد شده اند که به وعده خود مبنی بر عفو آن‌عده از شهروندان افغانستان پایبند است که در جریان دو دهه اخیر با امریکا و متحدانش کار کرده‌اند، اما درعین حال تقاضای کمک کرده تا میدان‌های هوایی افغانستان فعال نگهداشته شوند”.

اعلامیه‌ای تاکید کرده که این گفتگو‌ها به معنای به رسمیت شناختن حکومت موقت طالبان توسط اتحادیه اروپا نیست، بلکه بخشی از تعامل عملیاتی اتحادیه اروپا برای تامین منافع اتحادیه اروپا و مردم افغانستان است .

گفتنی است که اتحادیه اروپا و طالبان هیات‌های خود را برای گفتگو‌ها به دوحه، پایتخت، قطر،فرستاده تا مذاکرات دو هفته‌ای میان هیات اعزامی امریکا و طالبان امروز در دوحه آغاز شوند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : سیدامین همت
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.