Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40499
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 آگوست 2022 - 15:40 |

پرداخت بیش ۱۵۰ میلیون دالر بدهی شرکت برشنا به کشورهای آسیای میانه

پرداخت بیش ۱۵۰ میلیون دالر بدهی شرکت برشنا به کشورهای آسیای میانه

مسوولان شرکت برشنا می‌گویند که بیش از ۱۵۰ میلیون دالر بدهی‌ این شرکت به کشورهای آسیای میانه پرداخت شده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این مسوولان که نشست گزارش دهی سالانه این نهاد سخن می‌زدند، می‌گویند که در تلاش اند تا بدهی‌های باقی مانده شرکت برشنا را از درآمدهای داخلی پرداخت کنند.
اسدالله انعام، رئیس مالی و اداری شرکت برشنا، گفت: “در حدود ۱۵۱ اعشاریه ۵۴ میلیون دالر قرض را به شرکت‌های داخلی و خارجی که به ما برق را می‌فروشند، پرداختیم و در حدود دو میلیارد افغانی قرض حکومت پیشین را شرکت برشنا از بودجه داخلی پرداخته است”.
وی می‌افزاید که پروژه‌های که در حکومت پیشین از سوی نهادهای بیرونی پشتیبانی مالی می‌شدند اکنون از سوی شرکت‌های خصوصی و نهاد های دولتی حمایت می‌شوند.
آقای انعام گفت: “تقریباً ۲۴ پروژه به ارزش ۲۶۱ میلیون افغانی از بودجه داخلی تمویل شده اند و تقریباً ۱۹ پروژه به ارزش ۷۹۹ میلیون افغانی زیر کار است که کارهایش عملاً جریان دارد. یکی آن توسعه سب استیشن نورالجهاد است به ارزش ۳۶۶ میلیون افغانی”.

مسوولان در این شرکت می‌افزایند که کار پروژه‌های نیمه‌کاره حکومت پیشین با اشتراک شرکت‌های خصوصی نیز جریان دارد.

عبدالرحمن رحمانی، رئیس تجارتی شرکت برشنا نیز که در این نشست حضور داشت، می‌گوید که برنامه تازه کمپیوتری را از بهر فراهم‌سازی تسهیلات و شفافیت در بخش بل برق و درآمد این شرکت در بیست و هشت ولایت کشور به راه انداخته است.

عبدالرحمن رحمانی گفت: “۵۲۱ نفر که متهم به اختلاس یا فساد بودند، به ارگان‌های قضایی معرفی شده اند. شبکه توسعه یافته و ۴۳۰۳۴ میتر جدید نصب شده است. ۱۸۴۱۰ میتر که مشکل داشتند را ترمیم کرده ایم. در ۳۲۰۷ ساحه صندوق های برای میتر نصب شده اند”.

به گفته مسوولان شرکت برشنا، امسال هفده میلیون افغانی به تمویل پروژه‌های نیمه کاره اختصاص داده شده که در این میان پروژه بند چک و پروژه کنر نیز شامل استند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.