Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 42015
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2022 - 12:05 |

ابراز نگرانی لاپید از نزدیکی روابط ایران و روسیه

ابراز نگرانی لاپید از نزدیکی روابط ایران و روسیه
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نزدیک شدن روابط میان ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده و آن را «بسیار خطرناک» توصیف کرده است.
به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی از نزدیک شدن روابط میان ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده و آن را «بسیار خطرناک» توصیف کرده است.

لاپید در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با متهم کردن ایران به ارسال پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین گفته تل‌آویو برای بازبینی مواضعش در خصوص جنگ اوکراین، ارزیابی‌های روزانه انجام می‌دهد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «بخشی از کاری که ما انجام می‌‌دهیم به نزدیکی بسیار خطرناک ایران و روسیه است. این چیزی نیست که ما آن را نادیده بگیریم یا کاری در خصوص آن انجام ندهیم… بنابراین، کاری که باید انجام بدهیم، ارزیابی مجدد روزانه و واکنش نشان دادن است.»
وی گفت تل‌‌آویو رایزنی‌های نزدیکی با امریکا در خصوص تحولات اوکراین انجام می‌دهد.  لاپید هفته گذشته با وزیر خارجه اوکراین درباره جنگ در آن کشور صحبت کرد. روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده بود لاپید در آن مکالمه تلفنی سخنی از کمک تسلیحاتی به کی‌یف به میان نیاورد.
در روزهای گذشته بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بارها تأکید کرده که اسرائیل به اوکراین کمک تسلیحاتی نخواهد کرد.  گانتز گفته با آنکه تل‌آویو حمایت‌های خود از اوکراین را ادامه خواهد داد اما «بنا به چندین ملاحظه عملیاتی سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین تحویل نخواهد داد.»
موضع‌گیری‌های رژیم صهیونیستی بعد از آن مطرح شده‌اند که «دیمیتری مدودوف»، نخست‌وزیر سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه دوشنبه گذشته به رژیم صهیونیستی درباره حمایت از اوکراین هشدار داده بود. او گفت چنانچه اسرائیل بخواهد با ارسال سلاح به اوکراین از این کشور حمایت کند این موضوع بر روابط تل‌آویو با مسکو اثر مخرب خواهد داشت.
اظهارات این مقام روسیه بعد از آن مطرح شد که یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته بود وقت آن است که اسرائیل هم همانند اعضای ناتو از اوکراین حمایت تسلیحاتی کند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.