Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 42395
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2022 - 8:15 |

افتتاح دو شبکه تهیه و پخش آب در غرب کابل

افتتاح دو شبکه تهیه و پخش آب در غرب کابل

مسوولان موسسه خیریه نور افغان – استرالیا به تداوم خدمات آب رسانی رایگان به مردم، دو مرکز تهیه و پخش آب دیگر را در غرب کابل افتتاح کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ بریالی سجاد رئیس این موسسه امروز پنج‌شنبه(۱۳ عقرب) گفت: ما به همکاری افغان‌های خیری مقیم خارج مراکز تهیه و پخش” آب نور ۱۲ و ۱۳ ” را در مناطق محروم نشین(شهرک مهدیه و سرخ آباد) غرب کابل افتتاح کردیم.

آقای سجاد افزود: شبکه ۱۲ آب نور برای ۵۰ حویلی و ۵۸۰ تن آماده شده است که پیش از این با مشکلات جدی کمبود آب مواجه بودند.

رئیس موسسه خیریه نور افغان- استرالیا گفت: شبکه ۱۳ آب نور، برای ۶۰ حویلی،۱۰۸ خانواده و ۶۴۸ تن آب رایگان را فراهم می‌کند.

به گفته آقای سجاد برای تهیه هرکدام این دو مرکز آب رسانی، دو چاه به عمیق بیش از ۱۱۰ متر به مدت ۲۰ روز حفر شده است.

آقای سجاد با بیان اینکه مکان این مراکز تهیه و پخش آب، شخصی می‌باشند گفت: ما با صاحبان زمین این مراکز قرارداد ۱۰ ساله را امضا کردیم و همچنین با اهالی ساحه تفاهم نموده‌ایم که به منظور بهره‌ برداری درست از آب این مراکز، در حفظ و مراقبت آن توجه جدی داشته باشند.

رئیس موسسه نور افغان- استرالیا گفت:” ما برنامه داریم که ۲۰ مرکز تهیه و پخش آب را برای مردم محروم نشین آماده کنیم که تا هنوز ۱۳ مرکز آن به بهره ‌برداری سپرده است.

آقای سجاد تاکید کرد که آب این مراکز، به گونه رایگان در اختیار اهالی مربوط قرارمی‌گیرد و به جز پول برق دیگر هیچ نوع پولی از مردم اخذ نمی‌گردد.

باشنده‌گان این دو محل از بهره‌ برداری این مراکز استقبال کرده و از دیگرنهاد‌های مدد رسان می‌خواهند  که در چنین شرایط برنامه‌های امدادی خویش را برای مردم گسترش دهند.

محمد سلطانی عالم دین گفت: ما از همکاری صادقانه مسوولان موسسه نور افغان- استرالیا تشکر می‌کنیم که در این شرایط بد، دست مردم را گرفته و مراکز تهیه و پخش آب را برای مردم آماده کردند.

این عالم دین می‌گوید که مردم غرب کابل، به خصوص باشنده‌گان ساحه “سرخ آباد” و “شهرک مهدیه” با مشکلات جدی کمبود آب مواجه هستند.

او از دیگر نهاد‌های مدد رسان ملی و بین المللی نیز می‌خواهد که همکاری‌های امدادی خویش برای مردم این ساحه گسترش دهند.

زهرا نام مستعار یکی از بانوان ساحه است او نیز با استقبال از افتتاح این مراکز گفت: خدا به مسوولین این موسسه خیر بدهد که برای ما آب آماده است، ما آب نداشتیم و حالا حتی نان خشک هم نداریم از حکومت نیز می‌خواهیم که همرای ما کمک کند.

به اساس معلومات مسوولان موسسه خیریه نور افغان – استرالیا هر مرکز تهیه و پخش آب بیش از ۲۰۰ هزار افغانی هزینه برداشته که ازسوی خیرین افغان مقیم در خارج پرداخت می‌گردد.

این موسسه دربخش‌های زمینه سازی تعلیم و تربیه برای فرزندان افراد بی‌بضاعت، آماده سازی مراکز تهیه و پخش آب به مردم ساحات محروم نشین و کمک‌های غذایی و غیر غذایی به نیازمندان فعالیت دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.