Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 45995
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 19 آوریل 2023 - 10:06 |

قیمت ویزای پاکستان ۱۲۰۰ دالر

قیمت ویزای پاکستان ۱۲۰۰ دالر

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان روز سه‌شنبه از عبیدالرحمان نظامانی، کاردار سفارت پاکستان خواست در زمینه صدور ویزا به شهروندان افغانستان شفافیت بیاورد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این درخواست در حالی مطرح می‌شود که منابع محلی از کابل می‌گویند یک ویزای پاکستان در کابل تا ۱۲۰۰ دالر فروخته می‌شود.
منابعی در کابل می‌گویند سفارت پاکستان روند عادی صدور ویزا به شهروندان افغان را متوقف کرده است و درصدی اندکی از کسانی که از طریق مجراهای قانونی درخواست ویزا می‌دهند، می‌توانند ویزا به دست بیاورند.

به گزارش انترنشنال، مسوول یک دفتر فروش تکت هواپیما در کابل گفت بسته شدن راه‌های قانونی دریافت ویزا خود زمینه گرم شدن بازار سیاه ویزا را فراهم کرده است.
به گفته این منبع، افراد خاصی به نام «کمیشن‌کار» از طریق شناختی که با کارمندان سفارت دارند، می‌توانند به مشتریان خود ویزا بگیرند و آن را به قیمت گزاف به شهروندان «مجبور» افغانستان بفروشند.
پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره خرید و فروش ویزای پاکستان در رسانه‌ها منتشر شده است. با این حال سفارت پاکستان در کابل در این مورد ابراز نظر نکرده است.

وزارت خارجه طالبان در خبرنامه‌ای نوشته که امیرخان متقی با خوش‌آمدگویی به این دیپلومات پاکستانی، ابراز امیدواری کرده است که بازگشت وی به کابل تاثیر خوبی بر مناسبات میان دو کشور داشته باشد.
براساس خبرنامه، آقای متقی از آزادی زندانیان افغان در کراچی استقبال کرده و خواستار آزادی بقیه زندانیان افغان از زندان‌های این کشور شده است.
در خبرنامه وزارت خارجه طالبان به نقل از کاردار سفارت پاکستان نوشته شده است که سفارت این کشور در زمینه تسهیل صدور ویزا همکاری خواهد کرد.

عبیدالرحمان نظامانی، کاردار سفارت پاکستان روز دوشنبه پس از حدود چهارونیم ماه به کابل برگشت. آقای نظامانی پس از آنکه سفارت پاکستان در کابل در ۱۱ قوس ۱۴۰۱ هدف شلیک چند گلوله قرار گرفت، افغانستان را ترک کرده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.