Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 46193
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 می 2023 - 13:50 |

جلوگیری از ورود شهردار مسلمان به کاخ سفید

جلوگیری از ورود شهردار مسلمان به کاخ سفید

یک شهردار مسلمان از ایالت نیوجرسی اجازه ورود به مراسمی که در کاخ سفید برگزار می‌شد را پیدا نکرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از آناتولی، سازمان سرویس مخفی آمریکا، اجازه ورود محمد خیرالله، شهردار «پراسپکت پارک» ایالت نیوجرسی برای شرکت در مراسم جشن عید فطر که توسط جو بایدن، رئیس‌ جمهور این کشور در کاخ سفید برگزار شده بود را نداد.

این شهردار مسلمان در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: قبل از ورود به مراسم پذیرایی از کاخ سفید تماس تلفنی دریافت کردم مبنی بر اینکه سرویس مخفی اجازه حضور وی را نداده و نمی‌ توانم در این جشن شرکت کنم.

وی با بیان اینکه کاخ سفید دلیل این تصمیم سرویس مخفی را توضیح نداده است، گفت: این تصمیم مأیوس‌کننده است.

خیرالله با اشاره به فهرست نظارت بر تروریسم اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) که شامل بیش از یک میلیون نفر از جمله مسلمانان است، تصریح کرد: موضوع، شرکت در یک رویداد نیست. مسئله واقعی، دلیل پشت آن است. فهرستی وجود دارد که من را به دلیل هویتم هدف قرار می‌دهند. بالاترین مقام ایالات متحده نباید با چنین موضوعاتی سر و کار داشته باشد.

آنتونی گوگلیلمی، سخنگوی سازمان سرویس مخفی آمریکا هم تأیید کرد که شهردار پراسپکت پارک اجازه ورود به کاخ سفید را نداشته است.

صلاح‌الدین مقصود، رئیس دفتر حمایت از مسلمانان و حفاظت از آزادی‌های مدنی در ایالت متحده (CAIR) در نیوجرسی، اقدام کاخ سفید را غیر قابل قبول و تحقیرآمیز توصیف کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.