Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46457
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 می 2023 - 9:34 |

درخواست عمران خان برای تظاهرات گسترده ضددولتی در پاکستان

درخواست عمران خان برای تظاهرات گسترده ضددولتی در پاکستان

عمران خان از هواداران خود خواست در روز یکشنبه تظاهرات عظیمی را در سراسر پاکستان رقم بزنند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از فرانس۲۴؛ عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، پس از دستگیری و بازداشت کوتاه او در هفته گذشته که باعث ناآرامی های مرگبار شد، روز یکشنبه خواستار تظاهرات سراسری برای آزادی شد.

عمران خان (سوپراستار ورزش کریکت) – که از زمان برکناری از قدرت در آوریل سال گذشته در ده‌ها پرونده حقوقی متهم شده است – روز جمعه پس از اینکه بازداشتش توسط دادگاه عالی غیرقانونی اعلام شد، به قید وثیقه آزاد شد. هواداران خشمگین از دستگیری، ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند، راه ها را مسدود کردند و به اموال متعلق به ارتش آسیب رساندند.

او در یک سخنرانی که شنبه شب در یوتیوب پخش شد گفت: آزادی به راحتی به دست نمی آید. باید آن را ربود. باید برای آن فداکاری کرد.

او از هوادارانش خواست تا روز یکشنبه «در خیابان ها و روستاها» در سراسر کشور تظاهرات برگزار کنند و از بازگشت به مبارزات انتخاباتی روز چهارشنبه برای انتخابات فوری خبر داد.

دستگیری عمران خان در روز سه‌شنبه تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که وی به خاطر اتهام‌زنی به ارتش در موضوع ترور خود مورد سرزنش قرار گرفت.

ارتش پاکستان تقریباً نیمی از تاریخ ۷۵ ساله خود را مستقیماً بر این کشور حاکم بوده و همچنان بر سیستم سیاسی قدرت دارد.

عمران خان (متولد ۵ اکتبر ۱۹۵۲ در خانواده‌ای پشتون از قبیلهٔ غلجای شاخهٔ نیازی با نام عمران خان نیازی)، نخست‌وزیر پیشین پاکستان است که در ۱۸ اوت ۲۰۱۸ سوگند یاد کرد و در ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ با رأی اکثریت مجلس نمایندگان پاکستان از سمت خود عزل شد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.