Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 46525
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 می 2023 - 16:38 |

روزنامه آمریکایی: نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در هند توسط دولت این کشور ایجاد شده است

روزنامه آمریکایی: نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در هند توسط دولت این کشور ایجاد شده است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با بیان اینکه نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان هند توسط دولت افراطی این کشور ایجاد شده است، تصریح کرد که جهانیان نباید در مقابل نخست وزیر هند سکوت کنند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از القدس العربی، رنا ایوب، روزنامه‌نگار مسلمان هندی در مقاله‌ای در واشنگتن‌پست نوشت: نفرت از مسلمانان در هند توسط مقامات دامن زده و شعله‌ور می‌شود.

وی تأکید کرد که هند در حال آماده شدن برای پذیرایی از اجلاس سران گروه ۲۰ است و بخش بزرگی از تلاش خود را صرف جشن گرفتن حکومت نارندرا مودی، نخست وزیری می‌کند که از سال ۲۰۱۴ رهبری حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در هند را بر عهده دارد و اثر خود را در این کشور به جا گذاشته است.

نویسنده مطلب در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: مودی می‌خواهد بر روی تحولات اقتصادی تمرکز کند، به گونه‌ای که هند را به نیروی مهمی در صحنه بین‌المللی تبدیل کند. هرچند که او به دنبال استفاده از اهرم‌های دموکراتیک است، اما واقعیت دیگری هم وجود دارد و آن اینکه دولت مودی به طور سیستماتیک جمعیت ۲۲۰ میلیونی مسلمانان این کشور را مورد آزار و اذیت قرار داده و به حاشیه رانده است.

وی اظهار کرد که در چهار ماه گذشته در بمبئی و تعدادی از شهرهای هند، شاهد ۵۰ مورد تظاهرات ضد مسلمانان بوده‌ایم که در آن هزاران هندو شرکت کرده‌اند و معمولاً رهبران حزب بهاراتیا جاناتا هم در این تظاهرات شرکت داشته و آن را مدیریت می‌کنند.

نویسنده با بیان اینکه مودی، نخست‌وزیر هند در تلاش است تا خود را یک شخصیت طرفدار صلح در جهان نشان دهد، تصریح کرد: واقعیت این است که به رغم تمام این موارد او یک سیاستمدار ملی‌گرا و طرفدار هندوهای افراطی است که جهان نباید در مقابل اقدامات حامیان او علیه مسلمانان این کشور سکوت پیشه کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.