Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 46402
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 می 2023 - 10:54 |

سرپرست وزارت داخله: نباید حکومت را انحصاری و کوچک ساخت

سرپرست وزارت داخله: نباید حکومت را انحصاری و کوچک ساخت

سراج الدین حقانی گفته است که نظام نباید به گونه‌ی کوچک ساخته شود که تنها به یک مدرسه منحصر گردد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله در مراسم بزرگ‌داشت از دهمین سال‌روز درگذشت ملا محمد عمر مجاهد، گفته است که نظام نباید به گونه‌ی کوچک ساخته شود که تنها به یک مدرسه منحصر گردد.

سرپرست وزارت داخله در این مراسم افزوده است که همه مردم باید در نظام شامل باشند.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله، گفته است: «این نظام را نباید به حدی منحصر کنیم که تنها افراد یک مدرسه در آن خود را ببینند. در این نظام همه شریک هستند و این نظام بخاطری ساخته نشده بود که صرف خود را نجات بدهیم، بل که بخاطر این ساخته شده بود که مملکت را نجات بدهیم.»

از سویی‌هم، معاون اداری ریاست‌الوزرا در این مراسم گفته است که امارت اسلامی خواهان روابط حسنه و نیک با کشورهای منطقه و همسایه است؛ اما کشورها نباید در مسایل داخلی افغانستان مداخله کنند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا، گفته است: «پالیسی صلح‌آمیز و دوستانه امارت اسلامی هم واضح است که ما می‌خواهیم با همه همسایه‌های خود با همه کشورهای منطقه و فرامنطقه براساس احترام و تعامل متقابل رویه داشته باشیم.»

عبدالسلام حنفی هرچند از هیچ کشوری نام نمی‌برد؛ اما از آن‌چه که مداخلات برخی از کشورها در مسایل داخلی افغانستان عنوان می‌کند، انتقاد کرده است.

او در این باره گفت: «امارت اسلامی افغانستان خواهان مداخله در امورات داخلی دیگران نیست و از دیگران هم می‌خواهیم که در امورات داخلی افغانستان مداخله نکنند. ما به همه کشورها خواهان این هستیم که روابط تجاری و اقتصادی داشته باشیم.»

محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع و فرزند ارشد ملا محمد عمر در این مراسم تاکید کرده است که برخی افراد در کشور برای تخریب نظام کنونی کار می‌کنند.

محمد یعقوب مجاهد در این مراسم گفت: «اعتراضاتی که امروز یا در آینده بلند می‌شود، سوال‌های که مردم می‌پرسند و یا آن حلقات جاسوس و استخباراتی که در این بخش کار می‌کنند، این‌ها دشمنان ما و ملت ما است و همیشه تلاش می‌کنند که میان مردم و این نظام مقدس فاصله ایجاد کنند و فضای اعتماد را بین مردم و نظام را از بین ببرند.»

امارت اسلامی امروز (پنج‌شنبه) از دهمین سال‌روز درگذشت ملا محمد عمر مجاهد، بنیان‌گذار و رهبر پشین امارت اسلامی به‌گونه‌ی رسمی در کابل بزرگ‌داشت کرد.

ملا محمد عمر مجاهد نخستین رهبر بود که در سال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی درگذشت و در ولایت زابل به خاک سپرده شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.