Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 47240
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2023 - 12:20 |

لاوروف: پاکستان شریک مهم روسیه در مبارزه با تروریسم است

لاوروف: پاکستان شریک مهم روسیه در مبارزه با تروریسم است

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که روسیه و پاکستان برای شکل دادن نظم جهانی «عادلانه تر» و «مبارزه با تروریسم» تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اظهار داشت که روسیه و پاکستان برای شکل دادن نظم جهانی چند قطبی «عادلانه تر» و «مبارزه با تروریسم»  تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» لاوروف در پیامی ویدیویی خطاب به مردم پاکستان به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور گفت که مسکو با اسلام آباد به عنوان شریک امنیتی مهم در مبارزه با تروریسم و سایر تهدیدات امنیتی رفتار می‌کند.

لاوروف اظهار داشت: «ما اسلام آباد را به عنوان شریک بین‌المللی مهم در تلاش مشترک برای مبارزه با چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی مشترک از جمله جنایات فرامرزی و تروریسم می‌دانیم.»

طی روزهای گذشته نیز مقام‌های ایران، چین و پاکستان در نشستی در شهر «پکن» گفت‌وگوهای مفصلی در خصوص وضعیت امنیتی منطقه انجام دادند. وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین، پاکستان و ایران روز چهارشنبه اولین نشست سه جانبه خود را درخصوص مبارزه با تروریسم در پکن برگزار کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد که سه کشور یاد شده «تبادلات عمیق» در مورد وضعیت منطقه‌ای مبارزه با تروریسم داشتند و تصمیم گرفته شد این نشست به طور منظم برگزار شود(جزئیات بیشتر).

به گزارش آناتولی، لاوروف در ادامه پیام خود افزود: «در سال‌های اخیر، دو کشور شاهد افزایش قابل توجهی همکاری در بخش‌های تجاری و اقتصادی بوده‌اند و روسیه به‌عنوان تامین‌کننده اصلی گندم پاکستان است.»

اولین محموله نفت خام با تخفیف روسیه با پاکستان روز یکشنبه به این کشور رسید. وزیر خارجه روسیه در این زمینه نیز گفت: «مذاکرات برای آغاز همکاری در بخش نفت در مرحله نهایی است.»

لاوروف همچنین گفت که مسکو مایل است با اسلام آباد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه همکاری کند.

«مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان نیز روز دوشنبه تایید کرد که اسلام آباد هزینه نفت خام وارداتی از روسیه را بر اساس توافقنامه دولت با دولت به «یووان» ارز چین پرداخت کرده است. وزیر نفت پاکستان گفت که یک پالایشگاه در پاکستان  ابتدا نفت روسیه را پالایش خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.