Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 47959
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 جولای 2023 - 14:27 |

بازرس ویژه امریکا: به فساد در افغانستان دامن زدیم

بازرس ویژه امریکا: به فساد در افغانستان دامن زدیم
جان ساپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، امریکا را متهم به ایجاد فساد در افغانستان کرده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که آمریکا رویکرد غیرواقع بینانه‌ای نسبت به افغانستان داشته است.

جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای افغانستان، گفته است: «در واقعیت، ما در به وجود آمدن فساد نقش داشتیم؛ چرا که ما پول خیلی زیاد به‌گونه سریع در یک کشور خیلی فقیر فرستادیم.»

آقای ساپکو افزوده است که مساله‌ی عدم هماهنگی میان امریکا و پنجاه کشور و نهاد امدادرسان چالش بعدی ماموریت آنان در افغانستان بوده است. او همچنان از زمان بندی “غیرواقع‌بینانه موفقیت” توسط سیاست‌مداران واشنگتن در افغانستان انتقاد کرده است.

جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان ضمن اشاره به انتقال پول هنگفت از سوی این کشور به افغانستان گفت ایالات متحده به فساد در افغانستان دامن زده است.

ساپکو از فساد در افغانستان به عنوان بزرگترین چالش ماموریت امریکا یاد کرد و گفت: ما نه ‌تنها پول زیادی از دست دادیم، بلکه به فساد نیز کمک کردیم.

وی رویکرد امریکا در قبال افغانستان را غیر واقع بینانه خوانده و افزود افغانستان یک کشور بسیار فقیر است که به یک‌باره پول هنگفتی به آن سرازیر شد و نظارت اندکی بر آن وجود داشت.

پیش از این نیز، بازرس ویژه‌ امریکا برای بازسازی افغانستان گفته بود دست‌کم ۱۵.۵ میلیارد دالر از مجموع کمک‌های امریکا به افغانستان حیف‌و‌میل شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.