Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 48217
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 23 جولای 2023 - 18:17 |

حکومت سرپرست: نگران پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز افغانستان هستیم

حکومت سرپرست: نگران پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز افغانستان هستیم

وزیر دادگستری طالبان با اشاره به پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز افغانستان ابراز نگرانی کرد که ممکن است این پهپادها در پی حذف سران طالبان باشند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عبدالحکیم شرعی» وزیر دادگستری طالبان در یک نشست خبری اظهار داشت آمریکا باوجود شکست در افغانستان دست از دشمنی با مردم این کشور برنداشته و از زمان استقرار نظام جدید، گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ساعتی نیز بر فراز افغانستان متوقف نشده است.

وی افزود مقامات هیئت حاکمه سرپرست در دیدار با «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان ابراز نگرانی خود را نسبت به این پروازها بیان کرده‌اند، اما طرف آمریکایی می‌گوید پروازها برای تعقیب و هدف قرار دادن داعش است.

شرعی ادامه داد: وقتی شما (آمریکایی‌ها) در افغانستان شکست خوردید، هواپیماهای بی‌سرنشین شما نیم ساعت هم پروازشان را متوقف نکرده‌اند، پس من چطور مطمئن شوم شما به تعقیب بزرگان ما نیستید و به تعقیب داعش هستید؟

او افزود: موضوع دوم این است که شما برای بزرگان ما جایزه تعیین کرده‌اید پس چطور مطمئن شوم که شما به تعقیب ما نه، بلکه به تعقیب آن‌ها (داعش) هستید.

پیش از این «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع طالبان با انتقاد از تداوم نقض حریم هوایی افغانستان توسط پهپادهای آمریکایی گفته بود مبدأ بیشتر این پروازها پاکستان است.

این درحالی است که پاکستان نیز در حمایت از این پروازها و حملات هوایی احتمالی در خاک افغانستان می‌گوید این حملات بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد انجام می‌شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.