Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 47736
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 جولای 2023 - 13:32 |

متقی: امریکا حالا باید مسئولیت هایش را ادا کند

متقی: امریکا حالا باید مسئولیت هایش را ادا کند

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور امریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان گفته است که واشنگتن حالا مسئولیت‌هایش را ادا کند و تعامل مثبت را در پیش گیرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، متقی به تلویزیون الجزیره گفت سخنان جو بایدن نشان می‌دهد که حقایق را درک کرده و این اظهارات گزارش شورای امنیت ملل متحد درمورد حضور گروه های تروریستی در افغانستان را رد می‌کند.

او تاکید کرد امارت اسلامی متعهد است که به کسی اجازه ندهد از خاک افغانستان بر ضد سایر کشورها استفاده کند و امارت اسلامی طی دو سال گذشته این امر را ثابت کرده است.

متقی گفت: «امریکا حالا باید مسئولیت‌هایش را انجام دهد و تعامل مثبت را با افغانستان در پیش گیرد. یک افغانستان با ثبات و خودکفا و با اقتصاد خوب هم به نفع افغانستان، هم به نفع منطقه و هم به نفع تمام جهان است.»

بایدن روز جمعه به خبرنگاران گفت که القاعده در افغانستان حضور ندارد و امارت اسلامی در امر مبارزه با این گروه همکاری می‌کند.

متقی تاکید کرد اینکه امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند، سیاست مستقل امارت اسلامی است و «فرمایش و کمک» دیگران در این موضوع دخیل نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.