Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48896
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آگوست 2023 - 9:26 |

هند به چهارمین کشور جهان تبدیل شد که روی ماه فرود می‌آید

هند به چهارمین کشور جهان تبدیل شد که روی ماه فرود می‌آید

با فرود موفقیت آمیز کاوشگر هندی روی ماه، این کشور توانست چهارمین کشور جهان لقب بگیرد که دست به چنین کاری می زند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز عربی»، چند روز پس از شکست ماموریت مشابه روسیه، کاوشگر فضایی «ویکرام» در ماموریت فضاپیمای «چاندرایان-۳» سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO) بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به صورت موفقیت آمیز در قطب جنوب ماه فرود آمد تا این کشور تاریخ ساز شود.

در حالی که ایسرو، چاندرایان-۳ را چهاردهم ژوئیه گذشته از ایستگاه فضایی اصلی هند در ایالت ساحلی «آندرا پرادش» در جنوب شرق این کشور پرتاب کرده بود، این فضاپیما امروز عملیات فرود کاوشگر ویکرام روی سطح ماه را آغاز کرد و آن را در ساعت ۱۸:۰۴ به وقت محلی (۱۶:۰۴ به وقت تهران) با موفقیت به اتمام رساند.

با فرود موفقیت آمیز کاوشگر ویکرام نیز، هند به چهارمین کشور جهان پس از آمریکا، روسیه و چین تبدیل شد که به ماه می رسد در حالی که دومین کشور جهان پس از چین نیز به شمار می آید که توانسته به قطب جنوب قمر زمین برسد و همین مسئله نیز مورد ستایش «نارندرا مودی»، نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

شایان ذکر است که قطب جنوب ماه به «سمت دور» یا «قسمت تاریک» نیز معروف است چرا که آن بخش از این کره است که از زمین دیده نمی شود و گمان می رود منبع بالقوه آب و اکسیژن باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.