Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 41726
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2022 - 10:35 |

کریم بنزما برنده جایزه توپ طلای ۲۰۲۲ شد

کریم بنزما برنده جایزه توپ طلای ۲۰۲۲ شد

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، مراسم توپ طلای سال ۲۰۲۲ از ساعت ۲۲ دوشنبه شب به وقت کابل در سالن «تئاتر دو شاتله» پاریس آغاز شد و با اهدای معتبرترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال به «کریم بنزما» به پایان رسید.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از ۱۳ توپ طلای اخیر، در مجموع ۱۲ بار این جایزه معتبر را فتح کرده‌اند و لوکا مودریچ، تنها بازیکنی بود که در خلال یکه‌تازی رونالدو و مسی، در ۲۰۱۸ این جایزه را به خانه برد؛ با این حال، مسی امسال حتی در فهرست نامزدهای توپ طلا قرار نگرفت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید موفق شد بعد از ۱۴ سال انتظار، معتبرترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال را از آن خود کند.

در این مراسم، علاوه بر توپ طلا که به بهترین بازیکن فوتبال جهان در بخش مردان اهدا می‌شود، جایزه توپ طلای زنان، جایزه یاشین(بهترین دروازه‌بان) و جایزه بهترین بازیکن جوان(جایزه کوپا) نیز به منتخبان اهدا شد.

جایزه بهترین بازیکن در بخش زنان نیز به آلکسیا پوتیاس از تیم بارسلونا تعلق گرفت.

همچنین تیبو کورتوآ دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید جایزه یاشین را از آن خود کرد.

در ادامه، «پابلو مارتین پائز گاویرا» معروف به «گاوی»، هافبک شگفتی‌ساز جوان باشگاه بارسلونا به عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۲ معرفی شد و جایزه کوپا را به خانه برد.

سادیو مانه ستاره سنگالی تیم بایرن مونیخ که به واسطه فعالیت‌های خیرخواهانه  و مدنی شهرت یافته است، جایزه سوکراتس را به خود اختصاص داد.

روبرت لواندوفسکی خرید تابستانی و جنجالی تیم فوتبال بارسلونا نیز موفق شد جایزه مولر را تصاحب کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.