Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 42239
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 01 نوامبر 2022 - 8:40 |

گزارش سازمان ملل از فقر گسترده در افغانستان

گزارش سازمان ملل از فقر گسترده در افغانستان

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در گزارشی از افزایش سوء تغذیه کودکان افغان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دو دهه جنگ و اشغال افغانستان توسط نظامیان آمریکایی و تحریم این کشور به تصمیم واشنگتن به بهانه به قدرت رسیدن طالبان، زندگی افغان ها را با مشکل روبرو کرده است.

سازمان جهانی غذا دیروز یکشنبه اعلام کرد، بحران اقتصادی و خشکسالی در افغانستان والدین را در تهیه غذا توسط برای فرزندان شان بامشکل روبرو کرده است. اوچا نیز امروز گزارش مشابهی منتشر کرد.

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) امروز (دوشنبه) در گزارشی با استناد به آمار تهیه شده توسط «موسسه محافظت از کودکان» اعلام کرد، از ابتدای سال ۲۰۲۲، شمار کودکان بستری‌شده در افغانستان به دلیل سوءتغذیه، ۴۷ درصد بیشتر شده است.

اوچا در بخش دیگری از این گزارش بدون ذکر ارقام، از مرگ شماری از کودکان مبتلا به سوء تغذیه پیش از مداوا خبر داد.

موسسه محافظت از کودکان در آمار خود آورده است، تعداد کودکان بستری شده توسط این موسسه، از ۲۵۰۰ نفر در ژانویه سال جاری به چهار هزار و ۲۷۰ نفر در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

بنابر گزارش هفته پیش سازمان جهانی غذا، در افغانستان از هر ده نفر، ۹ نفر غذای کافی در اختیار ندارند. برخی سازمان های بشردوست تعداد افغان هایی را که به غذای کافی دسترسی ندارند، ۱۹ میلیون نفر تخمین زده اند.

گفتنی است، همه روزه شمار زیادی از مردم افغانستان به دلیل کمبود امکانات پزشکی و دارویی نیز جان خود را از دست می دهند. در چنین شرایطی، آمریکا ده میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را توقیف و سپس سه میلیارد دلار از این پول را به نفع قربانیان حوادث یازدهم سپتامبر مصادره کرده است. این در حالی است که  حمله به برج های دوقلو در آمریکا، توسط اتباع عربستان سعودی انجام گرفته بود و افغان ها نقشی در آن نداشتند.

 به رغم هشدارسازمان های بین المللی بشردوست در مورد خطر مرگ میلیون ها تن از افغان ها، آمریکا حاضر به استرداد دارایی های بانک مرکزی افغانستان نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.