Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 46394
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 می 2023 - 8:47 |

نگران مهاجران افغان در پی وخامت اوضاع در پاکستان

نگران مهاجران افغان در پی وخامت اوضاع در پاکستان

در پی بالا گرفتن تنش در پاکستان پس از بازداشت عمران خان،  شماری از افغان‌های مهاجر  نسبت به وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ در پی بالا گرفتن تنش در شهرهای مختلف پاکستان پس از بازداشت عمران خان، نخست‌وزیر پیشین این کشور، شماری از افغان‌های مهاجر در اسلام‌آباد نسبت به وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند.
در نزدیک به دو سال اخیر هزاران نفر از افغانستان به تازگی به پاکستان مهاجرت کرده‌اند یا در آن جا در انتظار مهاجرت به کشور سومی هستند.

برخی از این خانواده‌ها گفته‌اند که تردد خود را محدود کرده و بیم از آن دارند که اوضاع نابسامان در پاکستان، بررسی پرونده‌ها و طی مراحل کار مهاجرتی شان از سوی سازمان ملل را به تاخیر بیندازد.
چند زن افغان که در ماه‌های اخیر به پاکستان رفته‌اند به بی‌بی‌سی گفتند که وضعیت طوری است که حس می‌کنند «روزهای بد سقوط کابل به دست طالبان» در اگوست ۲۰۲۱ را بار دیگر تجربه می‌کنند.

همچنین اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید به بازرگان افغان توصیه کرده که صادرات به پاکستان را موقتاً متوقف کنند. اما گذرگاه‌های مرزی برای تجارت بین دو کشور همچنان باز و فعال است و محدودیتی از سوی اسلام‌آباد وضع نشده است.
به گزارش بی بی سی، اعتراضات خشونت آمیز در پاکستان برای دو روز ادامه داشت ارتش برای حفظ نظم در اسلام آباد، پایتخت و همچنین ایالت‌های پنجاب و خیبر پختونخوا مستقر شده است. حداقل ده نفر در درگیری بین هواداران آقای خان و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.