Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ ثور , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 51560
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 31 دسامبر 2023 - 23:38 |

نشست نمایندگان اقتصادی خراسان رضوی و افغانستان در مرز دوغارون

نشست نمایندگان اقتصادی خراسان رضوی و افغانستان در مرز دوغارون

به گزارش آژانس خبری پامیر، محمد مهدی جوانمرد، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، سرپرست فرمانداری تایباد، ناظر گمرکات و مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروهای امنیتی و انتظامی، نماینده وزارت امورخارجه و دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز دوغارون تایباد و نیز محمد ابراهیم حکمت، مشاور اقتصادی معاونت اقتصادی نخست‌وزیری حکومت طالبان در مرز دوغارون تایباد دیدار کردند.

بررسی مشکلات، موانع و چالش‌های موجود در مسیر توسعه روابط تجاری میان دو کشور، از برنامه‌های در دستور این نشست یک روزه است و قرار است پس از بررسی مشکلات حوزه گمرکی و رانندگان ایرانی و افغانستانی، درباره تهیه و تدوین یادداشت تفاهمنامه‌های همکاری دو طرف اقدام شود.

گروه ۲۱ نفره فعالان اقتصادی افغانستان با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی، بررسی موانع و رفع برخی مشکلات رانندگان دو کشور صبح امروز یکشنبه از طریق گذرگاه دوغارون وارد ایران شد.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.