Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 56199
  پرینتخانه » سرمقاله تاریخ انتشار : 04 آوریل 2024 - 23:40 |

تمرکز بر ضرورت استمرار مبارزه از منظر راهبردی و با نگاهی به آینده فلسطین

تمرکز بر ضرورت استمرار مبارزه از منظر راهبردی و با نگاهی به آینده فلسطین

تجاوز به بیت المقدس، تبعات سنگینی برای عاملان آن خواهد داشت. مسلمانان جهان، در برابر هرگونه بی‌احترامی به این سرزمین مقدس، سکوت نخواهند کرد و از تمام توان خود برای دفاع از حرمت آن استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، افکار عمومی جهان نیز چنین اقداماتی را محکوم خواهد کرد و عاملان آن را به انزوا خواهد کشاند.

حفظ حرمت بیت المقدس، به عنوان قبله اول مسلمین، واجب و ضروری است. هرگونه تجاوز و بی‌احترامی به این سرزمین مقدس، توهین به مقدسات میلیون‌ها انسان در سراسر جهان خواهد بود. این اقدام، نه تنها خشم مسلمانان را برمی‌انگیزد، بلکه صلح و امنیت جهانی را نیز به مخاطره می‌اندازد.

حکومت غاصب اسراییل، فاقد هرگونه مشروعیت قانونی و سیاسی، بر پایه جنایت و ظلم بنا شده است. این رژیم نه تنها مردم فلسطین، بلکه با حمایت آمریکا، انگلیس و جبهه استکبار جهانی، با ایجاد تروریسم دولتی و گروه های نیابتی، به جان آزادیخواهان جهان افتاده است. دست جنایتکار رژیم غاصب اسراییل به خون دانشمندان، نخبگان و هزاران انسان بی گناه، از جمله شهدای مقاومت اسلامی در منطقه، به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه آلوده است.

اما دیگر بس است! روز انتقام سخت فرارسیده است. مردم مظلوم فلسطین و آزادیخواهان جهان، در برابر ظلم و جنایت رژیم منحوس اسراییل سکوت نخواهند کرد. عمر اسرایل غاصب به پایان خود نزدیک است. مردم فلسطین با اتحاد و همبستگی، این رژیم جنایتکار را سرنگون خواهند کرد و آزادی و عدالت را به کشور خود باز خواهند گرداند.

امروزه، رژیم غاصب صیهونیزم و حامیان جنایتکارش به عنوان محور شرارت، با چالش‌های بزرگی همچون «طوفان الاقصی» روبرو هستند. نه تنها “جبهه مقاومت” در داخل فلسطین، بلکه “محور مقتدر مقاومت اسلامی” در سطح جهانی، به مقابله با این رژیم ستمگر برخاسته‌اند. این سونامی عظیم “اسراییل ستیزی” که در سراسر عالم به راه افتاده، پایه‌های متزلزل این دولت جنایتکار را به لرزه در آورده و هیمنه استکبار جهانی را نیز در سپهر جغرافیایی و سیاسی جهان به خطر انداخته است. این جبهه متحد، مصمم است که با اتکا به قدرت ایمان و اراده ملت‌های آزادیخواه، طومار ظلم و ستم رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل را در هم پیچیده و ریشه‌های استکبار جهانی را از خاک جهان برکند. بدون شک، این مبارزه حق‌طلبانه، به پیروزی نهایی جبهه مقاومت و آزادیخواهان جهان منجر خواهد شد و صلح و عدالت را به ارمغان خواهد آورد.

آیه شریفه «وقاتلوهم حتى لاتکون فتنه…» ندای روشنی برای مبارزه با ظلم و ستم است. در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس که مقارن شده با نبرد تاریخی جبهه مقاومت فلسطین با رژیم منحوس اسراییل، این آیه شریفه راهنمای رزمندگان سلحشور در دفاع مشروع از تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملت فلسطین است. جبهه مقاومت فلسطین با ضربه‌های سنگین امنیتی، نظامی و سیاسی که به رژیم اسراییل وارد کرده، مشروعیت خود را به عنوان نیرویی برخاسته از متن مردم به اثبات رسانده است. این جبهه تا نابودی کامل اسراییل و استکبار به مبارزه خود ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد که فتنه و ناامنی بر فلسطین و منطقه سایه افکند.

رژیم غاصب اسراییل، مانند غده‌ای سرطانی، نه تنها برای ملت مظلوم فلسطین، بلکه برای تمام بشریت و انسانیت در منطقه، از جمله لبنان، عراق، سوریه و یمن و…، خطر بزرگی محسوب می‌شود. این رژیم با ترویج خشونت، سرکوب، و تبعیض، به دنبال نابودی آزادی و عدالت در جهان است. لازم است که کشورهای حامی مقاومت اسلامی از تمام ملت‌های مسلمان منطقه و آزادیخواهان جهان دعوت کنند که در این برهه تاریخی، علیه استکبار و ظلم قیام کنند. دولت‌های آمریکا، انگلیس و اسراییل غاصب، نماد عینی استکبار و طاغوت در جهان هستند. جبهه مقاومت اسلامی در این برهه تاریخی با اتحاد و انسجام و اتخاذ استراتژی واحد می توانند ظلم و بی‌عدالتی را از بین برده و مقدمات جهانی آزاد و عادلانه را فراهم ‌کنند.

در شرایط کنونی، وظیفه‌ای خطیر بر دوش تمام ملت‌ها با هر عقیده و تفکر و نژادی قرار گرفته است. دفاع از حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین، رسالتی همگانی است که باید با استمرار تجمعات اعتراضی، تحریم کالاهای صهیونیزم، عدم تجارت با حامیان آنها، و شناسایی و تحریم عوامل و مراکز همکاری با اسراییل جنایتکار، به انجام برسد. حمایت‌های معنوی و مادی از برادران و خواهران و فرزندان خردسال فلسطینی، و افزایش فشار بر دولت‌های خود برای حمایت از حقوق بشر و ملت مظلوم فلسطین، از دیگر اقداماتی است که در این راستا باید انجام شود. همبستگی و اتحاد جهانی در دفاع از مردم فلسطین، کلید رهایی آنها از یوغ ستم رژیم کودک کش اسراییل و استقرار صلح و عدالت در این کشور خواهد بود.

در سرزمین فلسطین، فاجعه‌ای انسانی در حال وقوع است. جنایت‌های هولناک علیه بشریت در حال رخ دادن است و حقوق بشر توسط صهیونیست های جانی به خاک و خون کشیده می‌شود. این وضعیت اسفناک در برابر چشمان تیزبین افکار عمومی جهان قرار گرفته است. سکوت در برابر این همه ظلم و ستم غیرقابل قبول است. هیچ منطق و تفکر انسانی نمی‌تواند این جنایات را توجیه کند. نخبگان و احزاب سیاسی، شخصیت‌های اثرگذار در حوزه‌های مختلف، و همه افراد آزاده در سراسر جهان باید صدای خود را بلند کرده و اعتراضشان را به این فاجعه انسانی فریاد بزنند. رسانه‌ها نیز رسالت خطیر و وظیفه حرفه‌ای خود را در این میان دارند. آن‌ها باید حقایق مظلومیت فلسطین و منطقه را به طور شفاف به اطلاع افکار عمومی جهان برسانند و نقاب از چهره ظالمان و جنایتکاران بردارند.

رویدادهای امروز فلسطین، برگ‌های زرینی از تاریخ این سرزمین است که در حال رقم خوردن است و آیندگان در مورد آن قضاوت خواهند کرد. این روزها، مردم مظلوم فلسطین در حال مبارزه‌ای سخت برای آزادی و عدالت هستند و در مقابل ظلم و ستم رژیم غاصب اسراییل ایستادگی می‌کنند. اما به دولت‌ها و سردمداران سرسپرده آمریکا و اسراییل در منطقه و جهان هشدار می‌دهیم که در این برهه حساس از تاریخ، جایگاه خود را مشخص کنند. آیا در جبهه حق قرار خواهید گرفت یا در جبهه باطل؟ حمایت از جنایات رژیم سفاک و متزلزل اسراییل، شما را شریک ظلم و ستم این تبهکاران می‌کند و قطعا در آتش خشم جهانی و انتقام سخت مقاومت اسلامی خواهید سوخت. جهان در حال آماده شدن برای دنیایی بدون اسراییل است. مردم فلسطین خواهان صلح و آزادی هستند و برای تحقق این آرمان، تا پای جان مبارزه خواهند کرد.

ع. حکیمی

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.